Terapijski rad logopeda s djecom koja imaju disleksiju i/ili disgrafiju nije moguć bez sustavnog i pozitivnog sudjelovanja roditelja. Roditelj mora shvatiti i razumjeti teškoće s kojima se dijete „bori“.
Glavni zadatak roditelja je učvrstiti vještine koje je dijete steklo na logopedskim vježbama. Djetetu treba objasniti problem na način njemu razumljiv te ga pohvaliti za svaki pa i najmanji uspjeh i napredak.
Za svu djecu, a pogotovo za djecu s disleksijom i/ili disgrafijom važno je osigurati njegov radni prostor. Ovisno o financijskoj situaciji roditelja dijete može i ne mora imati vlastitu sobu, ali mora imati svoj prostor namijenjen za izvršavanje svojih radnih tj. školskih obveza. Dopustite djetetu da samo organizira svoje radno mjesto, ali pazite da ne pretjera u „zatrpavanju“ raznim ukrasnim stvarima koje mogu odvući pažnju od sadržaja.
Izvor svjetla, prirodnog ili umjetnog neka bude s lijeve strane ako je dijete dešnjak, a s desne ako je dijete lijevak.
Prateći svoje dijete vrlo lako ćete uočiti optimalno vrijeme za pisanje domaćih zadaća i učenje. Svako dijete je različito. Neka djeca imaju najbolju koncentraciju odmah po dolasku iz škole, a neka se vole odmoriti, poigrati i tek onda početi rješavati svoje školske obveze. Poštujte optimalno vrijeme svog djeteta i stvarajte mu radne navike.
Zbog neuroloških osobitosti, djeca s teškoćama u učenju brzo se umaraju i ne mogu dugo zadržati koncentraciju. Savjetujemo vam pisanje domaće zadaće i učenje u kraćim intervalima.
Iznimno je važna redovita suradnja roditelja s školom i učiteljima u svrhu sretnijeg osnovnoškolskog obrazovanja djece.
„Ako ste dobili limune, napravite limunadu.“