diskalkulijaKod diskalkulije matematičke sposobnosti su znatno snižene od očekivanih s obzirom na dob, izmjerenu inteligenciju i obrazovanje. Diskalkulija podrazumijeva teškoće u logici, planiranju i obavljanju jednostavnih matematičkih operacija.

Usvajanje matematičkih znanja je iznimno teško i za djecu koja nemaju poteškoće u tom području, tako da 30% od ukupnog broja negativnih ocjena u osnovnim školama otpada na negativna ocjene iz matematike.

Čimbenici koji utječu na usvajanje matematičkih sadržaja:

Ett stort antal män runt om i världen svär på Cialis effektivitet och kallar det “den nya eran” inom behandling av erektil dysfunktion. Om du är på jakt efter att köpa cialis till bästa pris https://abc-apotek.com/cialis-generisk-kopa-online behöver du inte leta längre.

  • predmatematičke vještine (razvrstavanje podataka i predmeta, nizanje i održavanje redoslijeda, orijentiranje i organizacija u prostoru, vizualno grupiranje predmeta)
  • kognitivni faktori
  • matematička osobnost
  • matematički jezik
  • stupnjevi poznavanja matematike
  • komunikacija (sposobnost da drugima objasnimo)

U diskalkuliju možemo posumnjati kada je kada je razlika u matematičkom znanju i mentalnoj dobi najmanje 2. godine.

Dolazi do:

  • zrcalnog okretanja znamenki
  • osnovne pogreške – teškoće u osnovnim matematičkim činjenicama (6×7=48)
  • nepravilan algoritam – uporaba sustavnog, ali pogrešnog postupka (12×5=510)
  • pogreške grupiranja 22 +14=234
  • nepravilan izbor računskih operacija (2×3=5)
  • nepravilno zamjenjivanje 43 -19=36
  • nepotpun algoritam – izostavljen ili zamjenjen neki važan korak 21×12=63
  • pogreške identiteta – zamjenjivanje identiteta računskih operacija (pogrešno koristi pravila, npr. za množenje s nulom ili jedinicom)
  • usporenosti
  • pogrešno vizualno prepoznavanje računskih simbola i znamenki
  • supstitucije (6-9; 69-96)
  • teškoće u logici i planiranju

Matematički jezik je tajni jezik. (Sharma, 1989.)

Matematički jezik uključuje sposobnost čitanja i razumijevanja, jasnog izražavanja matematičkih misli i logičkog mišljenja te prepoznavanja i korištenja zajedničkih obrazaca u matematičkim spoznajama (Esty, 2003.)

Matematički rječnik nije svakodnevni rječnik. Neke matematičke riječi nam se čine kao svakodnevne međutim, one imaju posebno značenje u matematičkom kontekstu.

U predškolskom razdoblju dijete bi trebalo imenovati i razumjeti pojmove: jednako, isto, različito, više, manje, u , na, ispred, iza, iznad, ispod, pokraj, pored, do, uz. U ovom razdoblju dijete bi trebalo usvojiti pojam broja i količine.

U školskom razdoblju dijete usvaja brojevni niz, određenje broja (glavni broj, redni broj, nula, parni broj…), funkciju broja (pribroju, zbroj, umanjenik, umanjitelj, razlika…), simbole i računske operacije.