Usvajanje matematičkih znanja je iznimno teško i za djecu koja nemaju poteškoće u tom području, tako da 30% od ukupnog broja negativnih ocjena u osnovnim školama otpada na negativna ocjene iz matematike.
Čimbenici koji utječu na usvajanje matematičkih sadržaja:
Ett stort antal män runt om i världen svär på Cialis effektivitet och kallar det “den nya eran” inom behandling av erektil dysfunktion. Om du är på jakt efter att köpa cialis till bästa pris https://abc-apotek.com/cialis-generisk-kopa-online behöver du inte leta längre.
- predmatematičke vještine (razvrstavanje podataka i predmeta, nizanje i održavanje redoslijeda, orijentiranje i organizacija u prostoru, vizualno grupiranje predmeta)
- kognitivni faktori
- matematička osobnost
- matematički jezik
- stupnjevi poznavanja matematike
- komunikacija (sposobnost da drugima objasnimo)
U diskalkuliju možemo posumnjati kada je kada je razlika u matematičkom znanju i mentalnoj dobi najmanje 2. godine.
Dolazi do:
- zrcalnog okretanja znamenki
- osnovne pogreške – teškoće u osnovnim matematičkim činjenicama (6×7=48)
- nepravilan algoritam – uporaba sustavnog, ali pogrešnog postupka (12×5=510)
- pogreške grupiranja 22 +14=234
- nepravilan izbor računskih operacija (2×3=5)
- nepravilno zamjenjivanje 43 -19=36
- nepotpun algoritam – izostavljen ili zamjenjen neki važan korak 21×12=63
- pogreške identiteta – zamjenjivanje identiteta računskih operacija (pogrešno koristi pravila, npr. za množenje s nulom ili jedinicom)
- usporenosti
- pogrešno vizualno prepoznavanje računskih simbola i znamenki
- supstitucije (6-9; 69-96)
- teškoće u logici i planiranju
Matematički jezik je tajni jezik. (Sharma, 1989.)
Matematički jezik uključuje sposobnost čitanja i razumijevanja, jasnog izražavanja matematičkih misli i logičkog mišljenja te prepoznavanja i korištenja zajedničkih obrazaca u matematičkim spoznajama (Esty, 2003.)
Matematički rječnik nije svakodnevni rječnik. Neke matematičke riječi nam se čine kao svakodnevne međutim, one imaju posebno značenje u matematičkom kontekstu.
U predškolskom razdoblju dijete bi trebalo imenovati i razumjeti pojmove: jednako, isto, različito, više, manje, u , na, ispred, iza, iznad, ispod, pokraj, pored, do, uz. U ovom razdoblju dijete bi trebalo usvojiti pojam broja i količine.
U školskom razdoblju dijete usvaja brojevni niz, određenje broja (glavni broj, redni broj, nula, parni broj…), funkciju broja (pribroju, zbroj, umanjenik, umanjitelj, razlika…), simbole i računske operacije.